021-22872507

باشگاه مشتري و نقش آن در توسعه روابط با مشتري

چکيده : در سا لهاي اخير، باگسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت،شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد. يک سازمان مشتری مدار بدون ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان خود نم یتواند موفقیتی حاصل کند و در دنیای امروز که دنیای کیفیت محور مشتری مدار است، مشتری هدف کار و مشتری گرایی زیربنای کلیه فعالی تهای تجاری و اقتصادی خواهد بود. همواره یکی از الزامات وفادارسازی مشتریان، شناسایی و ارضای نیازهای پنهان آنان است. نوآوری پیوسته تنها قادر به کشف نیازهای آشکار مشتریان است، در حالی که می توان با تعریف فرایندی خارج از چارچوب نوآوری پیوسته، نیازهای پنهان بازار را نیز شناسایی کرد. دستیابی به اطلاعات دقیق بازار می تواند با همکاری فروشندگان، خریداران و کانال های توزیع میسر شود؛ که خود جزئی از فرایند نوآوری ناپیوسته به شمار می رود. این عمل به خودی خود، طی فرایند پژوهش صورت می گیرد و در نتیجه زمانی که یک نوآوری به مرحله بهره برداری م یرسد، مطلوبیت آن از پیش برای همگان ثابت شده است.در اين تحقيق ضمن بررسي و مطالعه موردي صورت گرفته در كي صنايع غذايي تك محصوله در خصوص بكارگيري برنامه هاي متفاوت در جهت توسعه روابط با مشتريان، باشگاه مشتري به عنوان كي عوامل كليدي موثردر ايجاد روابط مطلوب سازمان و مشتريان پیشنهاد شده است.

ادامه مطلب

باشگاه مشتریان چیست؟

چکیده: در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب و حفظ مشتریان به توسعه استراتژی های بازاریابی رابطه ای منجر شده است . شرکتهای در حال توسعه ، آمیزه ای از ابزارهای بازاریابی رابطه ای ، برای جذب و حفظ مشتریان سودآور هستند . یکی از این ابزارها، باشگاه مشتری است. بر اساس مفهوم بازاریابی رابطه ای ، تمرکزاصلی بر روی جذب مشتریان جدید نبوده است ، بلکه بر روی گسترش روابط با مشتریان فعلی بوده است .اخیرا توجه شرکتها به بازاریابی رابطه ای ، نقطه آغازی برای شرکتها بوده است که باشگاههای مشتری را تاسیس کنند . در این مقاله ضمن ارائه مفاهیم مربوط به باشگاه مشتری وبیان اهداف آن، زنجیره حفظ کنندگی باشگاه مشتری و پیامدهایی که حفظ مشتری به دنبال دارد ، نشان داده شده است . در پایان به تشریح گامهایی در جهت ایجاد یک باشگاه مشتری اثربخش پرداخته شده است .

ادامه مطلب

امکان دریافت تحلیل تمامی نمادهای بازار فراهم شد

در این پورتال علاوه بر دسترسی به تحلیل ها، گزارش ها و اخبار مهم، قابلیت دریافت مشاوره اختصاصی روی پورتفوی هر شخص حقیقی و حقوقی امکان پذیر است ضمن آنکه برای اولین بار قابلیت بررسی تحلیل بنیادین، تحلیل آخرین اطلاعیه، بررسی اخبار و شایعات، وضعیت صنایع و گروههای بازار و نظرات مشاور دارای مجوز رسمی از سازمان بورس بر روی تمامی نمادهای بازار فراهم شده است.

ادامه مطلب

تورم تا پایان سال جاری کم تر از 20 درصد می شود/ بودجه 94 نسبت به سالهای گذشته کمترین وابستگی به نفت را دارد

رئیس کابینه یازدهم بیان کرد: برای جبران کاهش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت الزاماً باید صادرات غیرنفتی را توسعه داد و این یکی از محورهای برنامه‌های خروج از رکود دولت بود که پس از انتشار آن در تیرماه اکنون اجرای آن به صورت مداوم توسط دولت پایش می‌شود، اما این برنامه را برای سال‌های بعد نیز با قوت پیگیری خواهیم کرد.

ادامه مطلب

رونق صنعت بانکداری با کاهش نرخ سود و ذخیره قانونی بانک ها

واضح است که با کاهش ذخیره قانونی بانکها صنعت بانکداری در بازار سرمایه رونق می گیرد اما اگر نرخ سود بانکی نیز کاهش پیدا کند می توان در انتظار ثبات این رونق در این صنعت بود.

ادامه مطلب

مقالات دیگر...

 سایت تحلیلی خبر

سایت خبری تحلیلی به عنوان شریان اطلاعاتی نقش مهمی در کسب اطلاعات بازار دارد، یک سایت خبری تحلیلی قوی می تواند مالکان آن را به عنوان پیشرو بازار تعیین کند

 تلفن گویا

آیا تا به حال با سازماني تماس گرفته ايد كه صدايي را بشنويد و از شما بخواهد عددي را از يك فهرست انتخاب كرده، وارد كنيد يا بخوانيد؟

 بورس کالا

بورس كالا بازاری متشكل و سازمان يافته‌ است كه در آن به طور منظم كالا يا كالاهاي معيني با روش هايي مشخص مورد معامله قرار مي‌گيرند

 بورس انرژی

بورس انرژی بازار جدیدی است که کارگزاری های پیشرو در آن فعال هستند، همانند بورس کالا داشتن سایت بورس انرژی از نظر سازمان بورس برای کارگزاری ها دارای امتیاز است

 اخبار

ازجدید ترین اخبار با خبر شوید

//livechat //livechat